Interne communicatie

Bij de oprichting van Bouwend Nederland als voorzetting van de voormalige federatie AVBB en b&u- en infra werkgeversverenigingen bestond het gevaar dat alle daarin mee gefuseerde onderdelen, zoals secties, regio’s, afdelingen en vakgroepen zelf en op eigen wijze (ook via eigen ledenbaden)met hun leden zouden gaan communiceren. Daarmee zou niet alleen het bestaansrecht en de (slag)kracht van Bouwend Nederland als werkgeversvereniging voor 4500 kleine en grote b&u- en infra ondernemingen verzwakt worden. Het zou ook kunnen zorgen voor een onwenselijke versnippering van communicatie, waarbij de noodzakelijke regie op een goed georganiseerde ledencommunicatie onmogelijk zou worden. Om dat te voorkomen werd in de totale communicatie mix het blad Actief gelanceerd. Hierin konden  alle onderdelen de informatie die zij met hun leden wilden delen onderbrengen. Dat heeft in de eerste jaren goed gewerkt maar een professioneel ledenmagazine kon het met deze opzet nooit worden. En omdat die behoefte groeide is Actief vervangen door BouwendNL. Een magazine met een duidelijke bladformule waarin plaats is voor actualiteiten en achtergronden. Een magazine van, voor en door de leden. Als hoofdredacteur heb ik met plezier en passie het magazine ontwikkeld Ik heb daarnaast heel  veel  teksten geleverd . Achtergrondverhalen, nieuwsfeiten maar ook interviews en columns. Samen met collega’s en derden is BouwendNL  uitgebouwd tot wat het nu is. Een ledenmagazine dat past bij de uitstraling van Bouwend Nederland, de toonaangevende en grootste belangenvereniging in de bouw- en infrasector.